جیمز کامرون، کارگردان فیلم Avatar که تابستان امسال فیلم Avengers: Endgame توانست با گذر از ساخته او تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران تبدیل شود، می‌گوید اکران دوباره فیلمش «مطمئناً» باعث پیشی گرفتن آن از آخرین ساخته اونجرز خواهد شد.

این فیلم بلاک‌باستر که این هفته دهمین سالگردش را جشن می‌گیرد، بعد از انتشار در دسامبر سال 2009 و فروش 2 میلیارد و 789 میلیون دلاری پس از پشت سر گذاشتن فیلم Titanic (به کارگردانی خود جیمز کامرون) تبدیل به موفق‌ترین فیلم تاریخ از نظر فروش شد.

با این حال دنیای سینمایی مارول که تحت کنترل و نظارت دیزنی قرار دارد توانست به سلطنت جیمز کامرون پایان دهد و با اکران دوباره فیلم Avengers: Endgame با بیان وجود بخش‌های جدید و «ویژگی‌های خاص» دیگر، باعث شد این فیلم در ماه جولای از Avatar عبور کند و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شود.

کامرون در گفتگویی درباره این که اکران دوباره فیلمش قبل از انتشار دنباله‌های آن می‌تواند باعث جلو افتادن Avatar از Avengers: Endgame شود گفت:

فکر می‌کنم مطمئناً همینطور است. اما بگذارید به Endgame این لحظات را بدهیم و خوشحال باشیم که مردم به سالن سینما می‌روند.

جیمز کامرون اضافه کرد که از تماشای Endgame (به کارگردانی آنتونی و جو روسو) «خیلی لذت» برده است اما برتری پیدا کردن آن نسبت به Avatar چیزی است که کامرون به آن «خطای گرد کردن» می‌گوید.

نمی‌خواهم بعد از این که این کار درست را [با تبریک گفتن به Endgame] کردم کنایه دار صحبت کنم اما فقط با یک چهارم یک درصد ما را شکست دادند. محاسبات ریاضی را امروز صبح موقع رانندگی در ذهنم انجام دادم. فکر کنم حسابداران به این خطای گردن کردن می‌گویند.

کامرون یک تبریک با حال و هوای Avatar برای Endgame از طریق شبکات اجتماعی منتشر کرده بود. این کارگردانی (که در حال آماده سازی 4 دنباله برای Avatar تا سال 2027 است) گفته که موفقیت Endgame نشانه خوبی برای آینده سری فیلم‌های Avatar است که حالا با قراردادی به ارزش 73.1 میلیارد دلار از کمپانی فاکس توسط دیزنی خریداری شده.

من این مورد را به عنوان نشانه‌ای خوب می‌بینم. نسبت به تمام سرویس‌های استریم جدید و راه‌های متفاوتی که مردم در حال حاضر می‌توانند از طریق آن‌ها به تماشای فیلم‌ها بنشینند نگران بودم که تجربه سینما رفتن تا جایی فرسایش پیدا کند که حتی یک فیلم Avatar جدید (حتی اگر از فیلم اولیه بهتر و بازخورد مثبت‌تری داشته باشد) هیچوقت به همان سطح در فروش نرسد.

حالا حداقل می‌دانیم که چنین چیزی هنوز در سالن سینما ممکن است. این باعث می‌شود تا جرئت به جلو حرکت کردن به من داده شود.»

طبق صحبت‌های کامرون، اکران دوباره Avatar با هدف هایپ کردن فیلم‌های جدید بعد از یک دهه توسط دیزنی «در حال بحث» است و این تصمیم کاملاً در اختیار استودیو خواهد بود.

جان لاندو، تهیه کننده فیلم، در این مورد گفته است که:

اگر [یک اکران دوباره] می‌تواند به اکران دنباله‌ها کمک کند، پس عالی است. تمرکز ما روی دنباله‌ها است، نه این که به عقب نگاه کنیم، نه این که [جایگاهمان] را پس بگیریم.

قرار است فیلم Avatar 2 در تاریخ 17 ماه دسامبر سال 2021 (26 آذرماه سال 1400) منتشر شود و به دنباله آن Avatar 3 در سال 2023، Avatar 4 در سال 2025 و در نهایت Avatar 5 در سال 2027 عرضه شود.