بیوگرافی حمید هیراد

حمید حسین زاده متولد بهمن ماه سال 1370 در روستای ملک میان از توابع چابکسر استان گیلان می باشد که نام هنری «حمید هیراد» را برای خود برگزیده است. وی دارای سبک تلفیقی پاپ و سنتی موسیقی ایرانی می باشد.

معنی هیراد : هیراد یک نام پسرانه با ریشه فارسی می باشد و به معنی خوشرو و خوش خنده می باشد و در واقع صفت کسی است که چهره ای شاد و خوشحال دارد.

حمید هیراد تاکنون گفت و گوی رسمی با هیچ شبکه خبری نداشته و حضورش در برنامه تلوزیونی دورهمی در آذرماه 96 اولین گفت و گوی رسمی اش بوده است . وی فردی آرام و ساکت است و از حاشیه دوری می کند و بر خلاف آرامش خاصش در موسیقی هایش بسیار با هیجان می باشد.

آغاز زندگی حرفه ای حمید هیراد

حمید هیراد از کودکی و از شش سالگی به موسیقی و خوانندگی علاقه مند شد و از پانزده سالگی و پس از اتمام دوره هنرستان به ترانه سرایی پرداخت و سبک موسیقی سنتی را برگزید و با چند کار در کنار گروهی به نام داروگ فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. پس از آن توسط یکی از دوستان یکی از موسیقی های سنتی خود را برای شرکت «آوازی نو» ارسال کرد و پس از پذیرش همکاری خود را با این شرکت موسیقیایی شروع کرد و در اواخر سال 95 کار حرفه ای خود را رسما آغاز کرد.

اولین اثر وی در کنار گروه پازل بند و آرین بهاری و علی رهبری به نام بی تاب در اسفند 95 منتشر گردید و دو ماه بعد در اردیبهشت 96 قطعه مستم کن را به صورت مستقل برای دانلود آهنگ ارائه کرد و تیر 96 با قطعه دلارام در کنار پازل بند طیف وسیعی از مخاطبان را جذب نمود. وی فارغ التحصیل لیسانس تاسیسات صنعتی می باشد.

سبک خوانندگی حمید هیراد

نکته برجسته آثار حمید هیراد اشعار آن می باشد که بیشتر فضای تغزلی دارند و نوع آواز وی موسیقی تلفیقی این روزها را یاد آوری می کند . وی به صورت تخصصی تنبک و دف می نوازد و در نواختن سه تار هم مهارت دارد.

دوران عاشقی حمید هیراد

حمید هیراد در برنامه دورهمی در جواب مهران مدیری که از وی پرسید آیا تاکنون عاشق شده ای از عشق نافرجام خود پرده برداشت و گفت : "همه طبیعتاً این اتفاق در زندگی هایشان رقم خورده است. بله، عاشق شدم، اما به عنوان اولین عشق تجربه خوبی نبود و متاسفانه ایشان فوت کردند."

قسمتی از گفت و گوی حمید هیراد در دورهمی

"حمید هیراد اسم هنری من است و اسم اصلی ام حمید حسین زاده است. هیراد را مردم انتخاب کردند و اگر من اینجا هستم به خاطر مردم است. هیراد به معنای خوش اخلاقی، خنده رویی و از نام های اساطیری است.هیراد افزود:اساس موسیقی من که تا امروز کار کردم، موسیقی سنتی بوده است. اساتید من منش و احترام را به من آموختند و سعی کرده ام همواره آن را رعایت کنم.این خواننده در خصوص کنسرت هایش گفت:به شکل مستقل کنسرت نداشتم، اما با گروه پازل بند در یکی، دو مورد حضور داشتم."

وی در خصوصش محبوبیتش در فضای مجازی به مهران مدیری گفت :

" 153 هزار نفر فالوور دارم که بیشترین آنها پس از کار «شوخیه مگه» دنبالم کرده اند. "

همچنین وی بیان کرد که مفهوم اصلی آثارم عشق به خدا می باشد و آثارم با اقتباس از حافظ و سعدی و مولانا می باشد و سازهای کوبه ای تنبک و دف را به صورت تخصصی کار می کنم.

حمید هیراد نی دست ساز استاد حسن کسایی را به موزه دورهمی که برای کمک به زلزله زدگان شکل گرفته بود هدیه کرد.

وی در کنار گروه پازل بند دوبار در برنامه فرمول یک شرکت کرده است .

آثار و دانلود آهنگ های حمید هیراد

شب که شد

رسوایی

فراموش کن

مستم کن

معشوقه

دلارام

شوخیه مگه

خدا

بی تاب

عشق

نیمه ی جانم

یار

انفرادی

کدین

دهه شصت

آشوب

همچنین برای دانلود و پخش آنلاین آهنگ های حمید هیراد به صورت لحظه ای با رسانه مدیاک همراه باشید .